Berat Badan Sihat - Menggunakan Akupunktur untuk Kurangkan Berat

Berat Badan Sihat - Menggunakan Akupunktur untuk Kurangkan Berat

Berat Badan yang sihat - Maklumat Berharga pada Akupunktur

Penurunan berat badan prosedur akupunktur yang sihat adalah salah satu yang tertua terapi perubatan Cina yang berguna dalam memerangi berat badan dan dalam menyokong penyelenggaraan berat badan dengan sihat program penurunan berat badan anda.

Akupunktur adalah kaedah penyembuhan dan meningkatkan kesihatan secara keseluruhan yang individu. Teknik ini melibatkan memperkenalkan jarum ke dalam motor-mata yang berkaitan dengan saraf dan ini telah ditunjukkan untuk membantu menerima tenaga dalam badan dan oleh itu ia boleh mengurangkan masalah tekanan emosi dan fizikal.

Jadi bagaimana boleh akupunktur membantu anda dengan masalah berat badan anda?

Acupuncture membantu anda menjadi lebih tenang dan memberi anda lebih banyak tenaga yang akan dapat membantu anda untuk dapat melaksanakan yang lebih baik itu membakar kalori tambahan. Tekanan atau kecemasan pembasmian sahaja dari akupuntur boleh menjadi rangsangan besar sehingga orang-orang yang cenderung untuk melakukan makan emosional. Pengurangan makan emosional sahaja boleh membantu anda mencapai berat badan ke tahap yang besar.

Kursus rawatan:

Membangunkan kursus rawatan untuk anda, ahli terapi akupunktur akan mempunyai urutan soalan untuk anda untuk lebih memahami pola makan anda, dan bagaimana dia boleh membantu anda.

Maka dia akan membuat keputusan pelan rawatan dan memilih titik akupuntur betul dalam telinga anda yang sesuai dengan kawasan berikut badan.

o Mulut - untuk impulsif pemakan
o Perut - untuk orang-orang yang makan makanan ringan sentiasa
o lapar - untuk kuasa kawalan yang sama
o Lung - untuk gula-gula dan penagih makanan
o Endokrin -untuk mereka yang mengekalkan kandungan air
o Shenmen - titik menenangkan, untuk membantu dengan kebimbangan dan kekecewaan
o Tiroid - metabolisme perlahan

Begitu juga terdapat juga beberapa lebih banyak mata dalam badan yang digunakan oleh ahli terapi akupuntur untuk pelbagai penawar penyakit. Akupunktur membantu meningkatkan sistem peredaran anda dan boleh meningkatkan metabolisme anda yang boleh membantu anda membakar kalori tambahan walaupun anda hanya duduk santai.

Teknik akupunktur membantu meningkatkan penghadaman-sistem yang boleh membantu anda berasa kenyang lebih cepat dan oleh itu makan kurang sebagai satu cara untuk merawat anda untuk masalah berat badan. Selalunya jarum akan dimasukkan ke dalam meridian-mata yang berkaitan dengan limpa, buah pinggang dan perut dan kadang-kadang mereka yang mempunyai tiroid, paru-paru dan mulut.

Penurunan berat badan melalui akupuntur memerlukan komitmen kira-kira dua kaedah pengurusan setiap minggu. Kaedah-kaedah ini kemungkinan besar akan terdiri daripada memperkenalkan jarum di tempat-motor di dalam badan dan kemudian menghantar impuls melalui jarum.

Pada masa-masa, ahli terapi akupunktur juga mungkin mempunyai campuran herba yang pesakit boleh diambil untuk membuang bahan-bahan toksik dan mengukuhkan aliran tenaga yang akan membantu dalam penurunan berat badan.

Akupunktur adalah kaedah semulajadi untuk mengurangkan berat badan dan ia tidak berbahaya kepada anda. Ia boleh dibicarakan oleh sesiapa sahaja yang mempunyai beberapa pound tambahan yang mereka merancang untuk menumpahkan off. Secara keseluruhan, akupunktur boleh membawa kepada perubahan gaya hidup yang akan membantu anda untuk mencapai berat badan yang sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar