Menggunakan Rawatan Holistik Asli Untuk Thrush, Jangkitan Yis dan kandidiasis

Menggunakan Rawatan Holistik Asli Untuk Thrush, Jangkitan Yis dan kandidiasis

Dalam bidang perubatan, kesihatan dan kesejahteraan manusia istilah 'holistik' adalah berkenaan dengan pertimbangan orang yang lengkap, fizikal dan psikologi (badan dan minda), dalam rawatan penyakit dan penyakit dan penggalakan baik optimum kesihatan. Ia mengakui bahawa terdapat jarang hanya satu faktor tunggal yang menyebabkan penyakit dan bahawa untuk menyelesaikan dan menyembuhkan masalah secara kekal maka beberapa faktor gaya hidup dan tabiat perlu ditangani dan bahawa rawatan perlu mengambil kira bukan hanya gejala akhir yang penyakit atau penyakit tetapi juga punca atau punca-punca masalah ini.

Terdapat beberapa rawatan yang semata-mata menumpukan perhatian kepada gejala seriawan, jangkitan yis atau kandidiasis, tetapi hanya sedikit sebenarnya boleh menumpukan perhatian kepada menangani punca-punca dan menyembuhkan keadaan ini selama-lamanya. Yang menyedihkan adalah bahawa walaupun beberapa ubat-ubatan yang menuntut untuk merawat jangkitan ini secara kekal biasanya tidak realistik dan mahal atau tidak praktikal. Jadi, untuk menyembuhkan keadaan ini selama-lamanya, anda memerlukan pendekatan yang menyeluruh dan bukannya menangani hanya faktor tunggal yang bertanggungjawab untuk menyembuhkan candida dan yis penumbuhan yg terlalu cepat, anda perlu mempunyai pendekatan yang lebih luas memberi tumpuan kepada faktor gaya hidup umum dan khusus dan tabiat. Anda juga perlu memastikan bahawa rawatan ini adalah sebenarnya logik dan praktikal. Antara pendekatan yang paling holistik adalah foolproof dan cuba untuk menyembuhkan jangkitan kekal secara semulajadi tanpa menggunakan banyak ubat-ubatan, makanan tambahan atau ubat-ubatan ke kaunter.

'Thrush' adalah hanya satu lagi nama untuk sejenis jangkitan yis yang disebabkan oleh kulat yis candida albicans. Candida albicans dikenali untuk terus hidup secara semula jadi dalam tubuh manusia juga dikenali untuk berkembang maju di tempat-tempat panas dan lembap. Dalam badan yang sihat dan seimbang peluang bahawa jangkitan ini sebenarnya boleh nyata dan membiak di luar kawalan dikurangkan dengan ketara, tetapi mereka akan sentiasa hadir dalam jumlah yang kecil kerana mereka mempunyai tujuan yang berguna dalam saluran penghadaman seperti membantu untuk memecahkan enzim tertentu sebagai contoh.

Ia adalah apabila keseimbangan semulajadi badan, sistem pelbagai yang bekerja (misalnya sistem penghadaman) dan keadaan homeostasis (keupayaan untuk mengawal selia diri) terganggu dan menjadi tidak seimbang bahawa masalah timbul. Dalam kes candida jika sistem anda terganggu dan daripada sistematik kemudian yis ini boleh sentiasa mendapat peluang untuk berkembang, berkembang dan membiak di luar kawalan menyebabkan jangkitan. Terdapat beberapa faktor yang bertanggungjawab untuk penumbuhan yg terlalu cepat mereka seperti tekanan, pemakanan yang tidak seimbang atau tindak balas kepada antibiotik tertentu yang mempunyai kecenderungan untuk membunuh bakteria yang baik. Walaupun anda mendiagnosis keadaan ini agak awal, tanpa satu program holistik penuh terapi untuk mengimbangi semula badan maka kemungkinan ia sentiasa boleh berulang dan mungkin akan menjadi keadaan yang kronik dengan membawa kepada akibat yang serius.

Terdapat beberapa rawatan seriawan holistik yang membantu dalam menyembuhkan jangkitan yis secara kekal dan kerana ini tidak menggunakan sebarang dadah atau ubat-ubatan lain supaya anda sentiasa boleh yakin bahawa mungkin tiada kesan sampingan.

Pendekatan holistik melibatkan analisis dengan apa sahaja yang anda makan dan menukar gaya hidup anda dengan sewajarnya untuk menggalakkan keadaan optimum kesihatan dan kesejahteraan kedua-dua minda dan badan. Terdapat ramai orang yang merasakan bahawa pendekatan holistik telah mengubah hidup mereka kepada yang lebih baik, rasa santai, bertenaga dan bebas daripada kandidiasis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar