Jasmine Oil and Properties Its

Jasmine Oil and Properties Its

Jasmine minyak pati diekstrak daripada Jasminum grandiflorum dan juga dikenali sebagai melati diraja. Ia berasal dari China dan utara India. Pada masa ini Perancis, Itali, Maghribi, Mesir, China, Jepun dan Turki menghasilkan minyak pati yang terbaik. The Jasmine nama berasal dari perkataan Parsi 'yasmin. Orang Cina, Arab dan India digunakan untuk perubatan, afrodisiak dan tujuan upacara lain.

Minyak melati tulen diekstrak daripada berbentuk bintang bunga putih kecil renek malar hijau ini menggunakan pengekstrakan pelarut. Mempunyai bunga yang dipilih pada waktu malam, apabila aroma adalah yang paling sengit. Jasmine minyak pati mempunyai sangat manis, eksotik, wangi bunga kaya dan mengharmonikan, berahi dan menegaskan.

Terdapat lebih daripada 100 pengundi yang ditemui dalam minyak melati, tetapi komponen-komponen kimia utama adalah benzyl acetate, linalool, benzyl alcohol, indole, benzyl benzoate, cis-jasmone, geraniol, methyl anthranilate dan jumlah kesan p. cresol, farnesol, benzoate, eugenol, nerol, ceosol, asid benzoik, benzaldehyde, y-terpineol, nerolidol, isohytol, fitol, cis-3-hexenyl dan lain-lain

Anti-depresan, antiseptik, afrodisiak, anti-tdk teratur, cicatrisant, ekspektoran, galactagogue, yg melahirkan, sedatif dan rahim adalah ciri-ciri terapeutik utama.

Minyak indah adalah sangat santai dan memberi banyak manfaat kepada emosi. Ia boleh digunakan untuk mengimbangi panas, kering dan sangat sensitif jenis kulit. Ia juga sangat berharga kerana ia banyak membantu dalam meningkatkan keyakinan dan harga diri orang ragu.

Jasmine minyak pati digunakan dalam kemurungan yang teruk kerana ia melegakan saraf, menjana keyakinan dan optimis, sementara memberi nafas dan memulihkan tenaga. Ia memudahkan ketika melahirkan anak, memberikan kelegaan kesakitan penghantaran. Ia juga amat berkesan dalam kemurungan selepas bersalin dan meningkatkan aliran susu ibu. Oleh kerana sifat amat menenangkan dan menenangkan, minyak melati juga membantu dengan masalah seksual seperti mati pucuk, ejakulasi pra-matang dan hati dingin. Ia juga mempunyai kesan yang baik terhadap sistem pernafasan, dengan menenangkan menjengkelkan batuk, suara serak dan laryngitis. Ia adalah sangat membantu dengan sakit otot, terseliuh, dan anggota badan sengit. Seterusnya ia membantu dalam kulit kering, berminyak, gatal-gatal dan sensitif, kesan regangan dan parut.

Pendek kata, walaupun mahal, 100% minyak melati tulen ini mempunyai aroma yang indah, amat melegakan, lif kemurungan, meningkatkan keyakinan dan memudahkan bersalin. Ia membantu dengan masalah seksual, sooths batuk dan meningkatkan keanjalan kulit, mengurangkan kesan regangan dan parut.

Minyak Jasmine adalah tidak toksik, tidak merengsa dan bukan pemekaan. Disebabkan ciri-ciri emmenagogue, ia tidak boleh digunakan semasa hamil. Penggunaan berlebihan minyak ini boleh menjejaskan tumpuan, kerana ia amat minyak santai. Ia menggabungkan dengan baik terutama dengan Bergamot, minyak Rose, minyak gaharu dan minyak Citrus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar