Semua Rawatan Resdung Semulajadi - Penyembuhan Sinusitis Anda Dengan ini Rawatan Asli

Semua Rawatan Resdung Semulajadi - Penyembuhan Sinusitis Anda Dengan ini Rawatan Asli

Walaupun jangkitan sinus akut diketahui menyebabkan banyak kesakitan. Jangkitan ini adalah disebabkan oleh radang rongga, yang berada dalam kawasan yang berdekatan dengan hidung. Ini rongga dikenali sebagai sinus dan jangkitan pada rongga ini adalah lebih biasa disebut sebagai sinusitis. Jangkitan pada sinus sama ada boleh menjadi kronik. Seseorang yang mempunyai jangkitan sinus kronik akan mengambil masa yang lama untuk sembuh berbanding dengan seseorang yang mengalami jangkitan sinus akut. Rawatan resdung semulajadi boleh jauh lebih sesuai jika anda mengalami dengan jangkitan sinus akut.

Rongga terletak di tulang hidung benar-benar membantu untuk memberi bentuk wajah anda dan berkesan melindungi tengkorak anda. Apabila terdapat keradangan pada membran, mukus akan terperangkap di dalam sinus dan ia menyebabkan kesakitan yang teruk. Rawatan resdung semulajadi yang boleh anda gunakan di dalam rumah yang benar-benar boleh membantu dalam memberikan kelegaan daripada sakit yang disebabkan oleh jangkitan ini.

Jika anda mempunyai jangkitan dalam sinus kemudian terbaik rawatan semua sinus semula jadi anda boleh menggunakan melibatkan menghirup wap dari vaporizer. Apabila anda menyedut wap mukus menjadi nipis yang menjadikan ia lebih mudah untuk menghilangkan mukus. Menggunakan kain muka panas di dahi anda juga akan memberikan bantuan untuk mengurangkan jumlah lendir sekitar kawasan sinus.

Anda juga boleh memohon pes yang merangkumi kayu manis dan air untuk melegakan dahi anda. Jika anda tidak mempunyai kayu manis maka anda boleh menggunakan pes halia dan bukannya kayu manis dan memohon pada dahi anda. Halia dan mustard biji bertindak sebagai perangsang yang membantu mempercepatkan peredaran mukus, dan membantu untuk membersihkan kesesakan yang tidak selesa. Minum jus anggur mentah dan makan jalapenos juga telah terbukti cukup berkesan sebagai rawatan semua sinus semula jadi.

Menyedut wap yang dihasilkan dari pemanasan minyak kayu putih juga membantu meningkatkan decongestion. Anda boleh membuat keputusan untuk minum beberapa cecair panas seperti air atau teh, kerana ini juga bermanfaat sebagai rawatan semua sinus semula jadi. Anda juga boleh membuat cuka epal cider dan air campuran anda sendiri, yang dikenali untuk mengurangkan rasa sakit. Sekiranya kesakitan tidak reda selepas beberapa hari, maka anda perlu berhenti menggunakan campuran ini dan cuba salah satu daripada kaedah lain.

Jika anda merasa minum campuran seperti ini, maka anda boleh menyedut wap yang datang dari botol yang mengandungi cuka epal cider. Bagaimanapun, elakkan terlalu sering menggunakan terapi ini sebagai hadiah asid dalam wap boleh merosakkan membran dalam hidung anda.

Rawatan semula jadi yang boleh anda gunakan di rumah benar-benar boleh selamat, mudah dan berkesan. Jika kaedah ini tidak bekerja serta anda berharap, maka ia boleh menjadi idea yang baik untuk melawat doktor anda dan mendapatkan pendapat kedua.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar