Candida Oral - Bagaimana untuk Penyembuhan Candida Oral semulajadi dan Kekal

Candida Oral - Bagaimana untuk Penyembuhan Candida Oral semulajadi dan Kekal

Candida Oral - Ouch! Mulut adalah satu bahagian sensitif badan; walaupun sakit sedikit atau tidak selesa di dalam mulut anda benar-benar boleh sampai kepada anda. Seriawan mulut adalah perkara biasa di kalangan bayi, kanak-kanak, kanak-kanak dan orang dewasa yang lebih tua. Ia juga kadang-kadang ditemui pada orang dengan HIV atau yang sistem imun mengalami kerana satu sebab atau yang lain, seperti penggunaan antibiotik, kemoterapi, kencing manis, penyalahgunaan dadah, pemakanan miskin, dan lain-lain ..

Tanpa pendekatan yang betul, merawat candida lisan boleh mengecewakan dan sukar. Sel-sel yis adalah mengikut peraturan invasif dan berdaya tahan. Kadang-kadang candida oral boleh menjadi kronik. Ia adalah penting untuk menyedari walaupun seriawan mulut tidak kronik, mungkin juga terdapat yis tumbuh di bahagian-bahagian badan yang lain yang perlu dirawat.

Mari kita lihat beberapa gejala yang paling biasa candida lisan:

* Putih, krim atau tompok kuning di dalam mulut
* Pendarahan sedikit jika tempat dikikis keluar
* Penumbuhan yg terlalu cepat yis boleh hadir pada lidah, gusi, bahagian dalam pipi, bumbung mulut atau belakang tekak
* Boleh menyebabkan kehilangan selera makan atau, bayi, keengganan untuk jururawat

Sel-sel yis suka gula dalam apa jua bentuk, jadi ia adalah penting semasa anda memerangi candida lisan untuk cuba untuk menghadkan pengambilan gula anda, termasuk gula halus, jus buah-buahan, karbohidrat yang diproses, dan lain-lain Pada orang dewasa, alkohol, tembakau, dan lain-lain boleh menjadi menjengkelkan ke mulut dan membuat masalah lebih teruk.

Pendekatan yang paling biasa untuk merawat candida lisan ialah penggunaan atau preskripsi ubat anti-kulat seperti Nystatin atau Diflucan. Walau bagaimanapun, ini tidak selalunya pilihan terbaik. Sudah tentu seriawan biasa di kalangan bayi, kanak-kanak dan kanak-kanak boleh dirawat secara semula jadi dalam hampir setiap kes dengan keputusan yang lebih baik dan lebih selamat berbanding dengan ubat-ubatan. Seriawan mulut dewasa juga bertindak balas dengan cemerlang untuk rawatan semula jadi, walaupun terdapat beberapa kes (seperti HIV) di mana ia adalah yang terbaik untuk menggabungkan pendekatan semula jadi dengan perubatan barat.

Pengalaman peribadi saya sendiri dengan candida lisan telah membawa saya untuk membangunkan pendekatan yang lengkap untuk merawat seriawan mulut dengan cepat dan selamat, dengan hanya kesan positif - tiada risiko kesan sampingan yang berbahaya. Kuncinya terletak di kedua-dua membunuh yis yang sedia ada (selamat) dan mengubati ketidakseimbangan yang membolehkan sel-sel yis berkembang di luar kawalan di tempat pertama.

Langkah kedua - membina ketahanan semula jadi tubuh terhadap yis kembali - adalah apa yang hanya kira-kira setiap produk atau syor yang hilang, sama ada ia adalah pendekatan farmaseutikal atau ubat rumah. Ia adalah penting untuk melakukan ini untuk kejayaan yang lengkap untuk menyembuhkan candida lisan secara semulajadi dan selama-lamanya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar